Skip to main content

Singurul oraș din România care a introdus în circulație autobuze electrice, anul acesta, face un pas și mai mare în față. Primăria Cluj-Napoca vrea să cumpere din fonduri europene 25 de autobuze electrice cu încărcare din mers.

Investiţia a fost evaluată la 115,7 milioane de lei (circa 25 milioane euro), din care primăria condusă de Emil Boc vrea să obțină finanțare nerambursabilă de 80% de la Autoritatea Fondului de Mediu.

Primarul Emil Boc a declarat, astăzi, în cadrul şedinţei Consiliului Local Cluj-Napoca, în care s-a aprobat achiziţia acestor autobuze, că municipalitatea urmăreşte prin acest proiect îmbunătăţirea calităţii aerului şi reducerea emisiilor de gaze cu efect de seră, precum şi reducerea utilizării autoturismelor personale.

Primăria Cluj-Napoca a luat decizia de a avea un transport ecologic, verde, nepoluant, pentru ca sănătarea locuitorilor să nu fie pusă în pericol. Suntem singurul oraş din România care are în circulaţie autobuze electrice şi, continuând pe aceeaşi linie, Consiliul Local Cluj-Napoca a aprobat achiziţia a 25 de autobuze electrice articulate cu încărcare din mers pe linia de troleibuze, acestea fiind considerate cele mai performante mijloace de transport electric unde există linie de troleibuze”, a spus Boc, citat de Mediafax.

Potrivit primarului, acest tip de autobuz îmbină calităţile troleibuzului şi autobuzului electric, fiind superior fiecăruia dintre ele luate în parte.

Cluj-Napoca vrea transport public electric în totalitate

Noile autobuze electrice cu încărcare din mers pot circula pe un traseu care include parţial o linie de troleibuz, pot fi încărcate la orice linie de troleibuz, în mers sau în staţionare. De asemenea, ele pot fi încărcate de la staţiile lente de încărcare a bateriilor care sunt amplasate în autobazele CTP sau încărcarea bateriilor se poate face prin cuplare la orice linie de troleibuz atunci când situaţia o impune. În cazul unei pene de curent pe linie, noul autobuz electric se poate deplasa până la capătul traseului sau chiar pe întreg traseul.

„Prin acest proiect urmărim îmbunătăţirea calităţii aerului şi reducerea emisiilor de gaze cu efect de seră, dorind să asigurăm clujenilor un transport în comun nepoluant, prin creşterea numărului autobuzelor electrice din municipiu, astfel încât să ajungem să avem un transport public electric în totalitate”, a adăugat Emil Boc.

Parcul auto al Companiei de Transport Public (CTP) Cluj-Napoca include în prezent 11 autobuze electrice cumpărate cu fonduri elveţiene, produse de polonezii de la Solaris, municipalitatea clujeană având în plan cumpărarea altor 30 de autobuze electrice din fonduri europene.

  • În luna mai, primăria Cluj-Napoca anunțase și că va achiziționa trei autoturisme pur electrice noi pentru dotarea Poliției Locale a municipiului.

„Achiziționarea acestor autoturisme electrice pentru Poliția Locală reprezintă un semnal puternic cu privire la viitorul mobilității urbane și direcția de dezvoltare pe care s-a încadrat comunitatea noastră”, a declarat atunci, primarul Emil Boc, citat de publicația locală Clujmanifest.ro.

Primăria Cluj-Napoca a depus cereri de finanțare de peste 100 de milioane de euro pentru susținerea transportului electric nepoluant în oraș: 30 autobuze electrice, 50 troleibuze și 24 tramvaie.

Foto: NewsEnergy

ARTICOLE SIMILARE:

Trei tineri arhitecți români au creat încărcătoare solare urbane, pe care le fabrică la Brăila

Joint venture-ul OSRAM Continental va lucra la Iași pentru dezvoltarea iluminatului auto inteligent

FAN Courier și-a luat primul cargobike electric, produs la Fălticeni de un inginer român