Skip to main content

Autovehiculele electrice pot ajunge să fie mai ieftine decât cele pe combustibili petrolieri până în 2025, în cazul în care costul bateriilor litiu-ion continuă să scadă, iar China are ambiția de a deveni cel mai mare producător global în domeniu.

Unele modele de maşini electrice ar putea costa la fel de mult ca motoarele cu ardere de combustie încă din anul 2024 şi vor deveni mai ieftine în anul următor, potrivit unui raport al Bloomberg New Energy Finance, citat de Mediafax.

Pentru ca acest lucru sa se întâmple, preţurile acumulatorilor trebuie să scadă, chiar dacă cererea pentru metalele folosite la producţia acestur unităţi continuă să crească, au afirmat cercetătorii de la Londra.

China, cel mai mare poluator din lume, caută să conducă pieţele globale în adoptarea vehiculelor electrice, guvernul aplicând cote de producţie care vizează creşterea vânzărilor. China va deveni, consideră o mare parte a lumii economice, cea mai importantă piaţă pentru fabricanţii de automobile.

La finele lunii februarie, producătorul chinez de automobile Geely (care în 2010 a cumpărat brandul suedez Volvo) a devenit cel mai mare acţionar al Daimler, deţinătoarea mărcii Mercedes Benz, anunţând, în acelaşi timp, că va coopera cu compania germană în domeniul maşinilor electrice. Într-un comunicat, Li Shufu anunţă că intenţionează ca împreună cu Daimler să devină cel mai important furnizor de automobile electrice din lume, concurând astfel Tesla, potrivit informațiilor furnizate de Mediafax.

Tot în luna februarie 2018, BMW a anunţat o alianţă cu fabricantul chinez Great Wall Motor pentru construcţia de maşini Mini cu motoare electrice, pentru piaţa chineză.

În România, ponderea autoturismelor „verzi“ (electrice şi hibride) continuă să crească, înregistrând după primele două luni din 2018 o pondere de 2,4% din total piaţă. Chiar dacă volumele sunt încă foarte mici, evoluţia este una extrem de încurajatoare, înregistrându-se creşteri de 731,6% (de 8,5 ori) la cele electrice şi de 14,1% la cele hibride, fapt ce demonstrează că există un interes important din partea clienţilor pentru această categorie de autoturisme.

Pentru a reduce poluarea internă, China subvenționează masiv vânzările de autovehicule 100% electrice, iar din acest an subvențiile vizează autovehicule mai mari.