Argentina e în pragul unui „boom” în producția de litiu, cu peste 60 de proiecte în dezvoltare în partea de nord a țării, care, împreună cu Chile și Bolivia formează „triunghiul litiului”, o zonă despre care se estimează că deține cele mai mari rezerve cunoscute de litiu din lume.

Câteva companii miniere internaționale investesc în acest sector pe baza a două elemente. În primul rând, cererea globală pentru litiu se va tripla în anii următori, datorită nevoii tot mai mari pentru baterii, în special în contextul dezvoltării automobilelor electrice, se arată într-o analiză publicată de The Economist. În al doilea rând, din motive geologice și care țin de politica economică, Argentina va fi una dintre cele mai rentabile surse pentru acest metal.

  • Perspectivele pentru cererea globală de litiu și evoluția prețurilor sunt încurajatoare. În prezent, Australia este cel mai mare producător de litiu din lume, cu o cantitate de circa 18.700 tone pe an, fiind urmată de Chile, cu 14.100 tone/an, și Argentina, cu 5.500 tone/an. China se află pe locul 4, cu 3.000 de tone pe an.

Cererea puternică a dus la creșterea prețurilor. Cotația carbonatului de litiu a urcat de la circa 4.000 USD/tonă în urmă cu cinci ani la circa 14.000 USD/tonă, în luna octombrie.

Argetina are însă potențialul de a deveni cel mai mare producător de litiu la nivel mondial. Împreună cu Bolivia și urmată îndeaproape de Chile, țara are cele mai mari resurse identificate de litiu din lume, de 9 milioane de tone (la finele lui 2017). Citiți mai multe amănunte în analiza publicată de The Economist.

  • Peste un milion de mașini electrice au fost vândute în 2017 – un nou record – cu peste jumătate din vânzări în China. Numărul total al automobilelor electrice aflate în circulație a depășit 3 milioane la nivel global, în creștere cu peste 50% din 2016, potrivit raportului „Global EV Outlook 2018”, publicat de Agenția Internațională pentru Energie.

În termeni de vânzări, Norvegia rămâne cea mai avansată piață pentru automobilele electrice, cu peste 30% din noile vânzări în 2017. Ea este urmată de Islanda, cu 11,7%, apoi de Suedia (6,3%).

Și în România, potrivit unor estimări, numărul de mașini electrice va ajunge la 500.000 de unități până în 2030.