Skip to main content

Grupul VELUX se angajează să reducă viitoarele sale emisii de carbon și să captureze amprenta sa istorică de carbon de la înființarea companiei în 1941 – în total 5,6 milioane de tone de CO2. Acest lucru va fi realizat în colaborare cu WWF, prin proiecte forestiere care vor aborda schimbările climatice, cu scopul de a opri pierderea habitatului și de a păstra biodiversitatea, îmbunătățind mijloacele de subzistență locale, a anunțat grupul, într-un comunicat.

Amprenta de Carbon Integral Neutră este un nou angajament inițiat de Grupul VELUX și dezvoltat împreună cu WWF International pentru asumarea responsabilității atât pentru emisiile de carbon din trecut, cât și pentru cele viitoare.

Planeta se confruntă cu o gravă criză climatică și a naturii, iar acest lucru necesită acțiuni excepționale. În conformitate cu valorile companiei noastre, ne străduim să facem mai mult. De aceea, am dezvoltat Amprenta de Carbon Integral Neutră. Este un angajament inovator care implică un parteneriat de 20 de ani cu WWF cu scopul de a capta echivalentul emisiilor noastre istorice de carbon până în 2041. De asemenea, vom reduce dramatic viitoarele noastre emisii de CO2 și le vom cere furnizorilor noștri să facă același lucru. Sperăm că alte companii vor fi inspirate pentru a deveni <<neutre din punctul de vedere al emisiilor de carbon>>, astfel încât să creăm un viitor durabil pentru toți”, a declarat David Briggs, CEO al Grupului VELUX.

Grupul VELUX va colabora cu WWF, astfel încât să devină o companie neutră de carbon, investind în următorii 21 de ani în proiecte forestiere și de biodiversitate dezvoltate special. Acest lucru va contribui la stoparea pierderii habitatelor, a defrișărilor și a degradării terenurilor, care amenință biodiversitatea ecosistemelor forestiere din întreaga lume, în timp ce se va lucra cu comunitățile locale și în beneficiul acestora. Primele două dintre aceste proiecte forestiere vor avea loc în Uganda și Myanmar.

În Uganda, accentul va fi pus pe refacerea pădurilor degradate, pe cultivarea de noi păduri și pe protejarea pădurilor naturale rămase, printr-o gamă largă de măsuri. Proiectul va viza, de asemenea, plantarea de copaci în păduri, alte sisteme agroforestiere, dar și împăduriri în afara zonelor protejate pentru a satisface cererea de diverse produse forestiere și pentru a reduce presiunea asupra pădurilor naturale. Proiectul din Myanmar vizează conservarea biodiversității unice și a peisajului forestier al orașului Tanintharyi din Myanmar, în strânsă colaborare cu și în beneficiul comunităților locale.

  • Parteneriatul cu WWF se încadrează în Strategia de Sustenabilitate 2030 a Grupului VE-LUX, care include angajamentul de a stabili un obiectiv de reducere a emisiilor bazat pe știință prin intermediul inițiativei Science Based Targets. Pentru a-și transforma business-ul, Grupul VELUX va accelera investițiile în eficiența energetică la locațiile sale de producție, va trece la energie regenerabilă, va achiziționa 100% energie electrică regenerabilă și totodată va schimba substanțial modul în care achiziționează materiale.

Mai multe informații despre inițiativa „Amprenta de carbon integral neutră” găsiți AICI.

Despre grupul VELUX

Grupul VELUX este cel mai mare producător de ferestre de mansardă din lume.  Portofoliul de produse cuprinde ferestre de mansardă și luminatoare modulare, ferestre pentru acoperiș terasă, rulouri decorative, parasolare și rolete, precum și soluții pentru locuințe inteligente. Grupul desfășoară vânzări și operațiuni de producție în peste 40 de țări, inclusiv în România, și are aproximativ 11.500 de angajați în întreaga lume. Grupul VELUX este deținut de VKR Holding A/S, o societate pe acțiuni deținută integral de fundații non-profit (THE VELUX FOUNDATIONS) și de familie. În 2019, VKR Holding a avut venituri totale de 2,9 miliarde euro.

(Sursa foto: Velux)

ARTICOLE SIMILARE:

OMV Petrom a redus emisiile de carbon ale operațiunilor sale cu 22% în 2019 față de 2010

Strategia primarilor din C40 pentru o recuperare verde și echitabilă: orașe „de 15 minute”

Sondaj: Generația Millennials se teme mai mult de șomaj, corupție și război decât de schimbările climatice