Ford Transit Courier, Ford Transit Custom și Renault Master au fost declarate câștigătoarele ediției din 2025 a competiției Best Electric Van 2025, eveniment dedicat autoutilitarelor electrice ușoare din România. Premiile au fost acordate separat pe categorii, în urma testării modelelor înscrise în concurs.
Best Electric Van 2025 s-a desfășurat în perioada 18–19 noiembrie, cu sprijinul Arval (partener principal), Eldrive (partener de încărcare) și Bunzl România (partener logistic). Prima zi a fost dedicată testelor, iar a doua jurizării și desemnării câștigătorilor.
Competiția, ajunsă la a treia ediție și organizată de AutoExpert Media în parteneriat cu Ministerul Mediului, a evaluat în acest an 12 modele eLCV – Electric Light Commercial Vehicle. Vehiculele au fost testate în condiții reale de utilizare de un juriu format din manageri de flotă, care au aplicat criterii tehnice și operaționale relevante pentru utilizarea zilnică, potrivit unui comunicat de presă al Arval.
Un element notabil al ediției din 2025 este prezența unui model produs în România printre câștigători: Ford Transit Courier, fabricat la Craiova.
Competiția propriu-zisă a inclus probe precum deplasarea pe un traseu de peste 300 de kilometri, condiții de drum diferite, de la cel urban la drum național și autostradă, capacitate și încărcare-descărcare marfă, dar și o probă de încărcare a bateriilor modelelor din concurs.
În momentul jurizării, criteriile luate în considerare pentru acordarea notelor au fost dimensiunile, spațiul de încărcare și sarcina utilă, ușurința încărcării cu marfă, ergonomie pentru șofer, autonomie reală, consum de energie, ușurința încărcării cu energie și prețul, se mai arată în comunicat.
În afara celor trei mari câștigători ai Best Electric Van 2025, în cadrul evenimentului au mai fost acordate următoarele premii:
- Premiul pentru eficiență a consumului la clasa mică – Ford Transit Courier
- Premiul pentru eficiență a consumului la clasa medie – Maxus eDeliver5
- Premiul pentru eficiență a consumului la clasa mare – Renault Master
„Chiar dacă traversăm o perioadă cu provocări, România rămâne angajată în susținerea tranziției către vehicule cu emisii reduse. Observăm o creștere a interesului pentru autoutilitarele electrice, tendință care se poate consolida pe viitor, mai ales în contextul unor eventuale reglementări suplimentare în privința accesului vehiculelor comerciale în urban. Evenimente precum Best Electric Van sunt valoroase pentru că reunesc specialiști din industrie și oferă o perspectivă realistă asupra performanței acestor vehicule în utilizare reală. Colaborarea dintre mediul privat și autorități este esențială pentru extinderea infrastructurii de încărcare și adaptarea politicilor publice la ritmul de electrificare, un proces cu potențial semnificativ pentru anii următori”, spune Tudor Roșca, director cabinet ministru, Ministerul Mediului, Apelor și Pădurilor.
Segmentul vehiculelor comerciale electrice ușoare (eLCV) se află într-o etapă de dezvoltare, susținută de cerințele pentru livrări urbane cu emisii reduse, de reglementările privind accesul în zonele centrale și de apariția unor soluții financiare mai accesibile. Adoptarea acestor modele este vizibilă în special în domenii precum curierat, distribuție și utilități, unde companiile urmăresc optimizarea costurilor de operare și reducerea întreținerii, sprijinite de infrastructuri proprii de încărcare și, în unele cazuri, de soluții precum panouri fotovoltaice și stații rapide. Piața are potențial de creștere, pe măsură ce infrastructura și politicile de sprijin se dezvoltă, mai menționează Arval.
CITEȘTE ȘI:
