Compania de distribuție Delgaz Grid a anunțat lansarea asistentului virtual DELIA, un chatbot disponibil non-stop pe site-ul companiei. Dezvoltat cu tehnologie AI, noul canal de comunicare oferă rapid informații clare și bine structurate din seria celor mai des solicitate de clienții actuali sau cei viitori ai companiei. În acest fel, elimină timpii de așteptare și limitările de program, valabile în cazul alternativelor reprezentate de call-center, respectiv centrele teritoriale de relații cu clienții, a transmis compania, într-un comunicat de presă.
Funcționalitățile principale ale asistentul virtual DELIA includ:
- informații despre racordarea la rețeaua de gaz sau electricitate – pașii de parcurs, ce este avizul tehnic de racordare (ATR), contractul de racordare, ce presupune punerea în funcțiune etc.;
- explicații privind documentația necesară pentru diverse solicitări (client nou, extindere sau modificare instalație de utilizare).
- detalii despre serviciile Delgaz Grid – verificări tehnice, sesizări, intervenții (cuplare/decuplare, sigilare, demontare), rambursări sume etc.;
- ghidare în procesul de programare a citirii contorului sau schimbarea acestuia – tipuri de contor disponibile, ce presupune schimbarea contorului (tarife, durata estimată și condiții înlocuire);
- răspunsuri privind modul de contactare a echipelor tehnice, modalitățile de plată pentru servicii și ghidare pentru transmiterea sesizărilor;
„Prin lansarea acestui asistent virtual, ne dorim să fim mai aproape de clienți, oferindu-le o experiență digitală accesibilă și eficientă. Este un pas firesc în strategia noastră de digitalizare și un angajament ferm pentru îmbunătățirea interacțiunii cu clienții”, afirmă Cristian Secoșan, Director General al Delgaz Grid.
Printre beneficiile pentru clienți se află: în primul rând, timp câștigat, prin accesul rapid la informații, fără a mai fi necesară apelarea call-center-ului sau deplasarea la ghișeu, precum și un suport digital intuitiv, disponibil non-stop. Totodată, asistentul virtual aduce claritate în pașii de urmat pentru cele mai frecvente solicitări și, foarte important, oferă feedback instant.
Alte servicii digitale ale companiei Delgaz Grid:
- Soluția digitală pentru racordare la rețeaua de gaze naturale, care permite depunerea online a cererilor și generează automat toate documentele necesare, simplificând procesul pentru clienți și reducând timpul de execuție.
- Platforma dedicată, Prosumatori, unde aceștia pot depune documentația necesară pentru racordarea la rețea și obținerea statutului de producător de electricitate din surse regenerabile.
- Sistemul integrat de management al datelor de măsură (MDM/MDC), dezvoltat împreună cu Siemens și Red Point Software Solutions, care poate gestiona datele de la peste 1.500.000 de locuri de consum și permite monitorizarea în timp real a consumului de energie electrică. Acesta deservește deja peste 300.000 de contoare SMART, parte dintr-un plan mai amplu de a acoperi contorizarea inteligentă la circa 85% dintre consumatori până în 2029.
- Platforma ADMS (Advanced Distribution Management System), care digitalizează procesele de comandă operativă, planificare și operare a rețelelor electrice, aceasta fiind implementată în proporție de peste 90%.
Despre Delgaz Grid
Delgaz Grid, compania de distribuție din cadrul Grupului german E.ON, operează o reţea de gaze naturale de 26.000 km în 20 de judeţe din partea de Nord şi de Vest a României (Cluj, Bistrița-Năsăud, Maramureș, Satu Mare, Sălaj, Timiș, Arad, Bihor, Caraș-Severin, Hunedoara, Mureș, Sibiu, Alba, Harghita, Iași, Botoșani, Vaslui, Suceava, Neamț şi Bacău) şi o reţea de electricitate de circa 82.000 km în şase judeţe din Moldova: Bacău, Botoşani, Iaşi, Neamţ, Suceava şi Vaslui, care deservesc 3,6 milioane de clienți.