Electrica Furnizare oferă detalii cu privire la modul de acordare a facilităților pentru plata facturilor de energie aferente sezonului rece: plafonare, compensare, exceptare de la plată și măsuri de protecție a consumatorilor vulnerabili.
Având în vedere atât prevederile OUG 118/2021 modificată și completată cu Legea nr. 259/2021 și OUG 130/2021, cât și ale Legii nr. 226/2021 privind facilitățile acordate consumatorilor de energie electrică și gaze naturale pentru plata facturilor aferente sezonului rece, Electrica Furnizare a demarat o serie de optimizări ale sistemului informatic de facturare care să permită evidențierea în cadrul facturilor de energie a compensării, plafonării, exceptării de la plată și a măsurilor de protecție a consumatorilor vulnerabili, a transmis compania, într-un comunicat de presă.
Astfel, deși facturile de energie electrică și gaze naturale emise de Electrica Furnizare aferente consumului realizat în intervalul noiembrie 2021-decembrie 2021 nu conțin momentan mențiuni cu privire la plafonare, compensare, exceptare de la plată și măsurile de protecție a consumatorilor vulnerabili, compania își asigură clienții de faptul că vor beneficia de facilitățile prevăzute de lege pentru toată perioada de aplicare a acestora.
Facilitățile neacordate de la începutul lunii noiembrie 2021 și până în prezent vor fi oferite clienților companiei retroactiv și integral, după citirea echipamentelor de măsurare a energiei, odată cu regularizarea consumului pentru întreaga perioadă de aplicare a măsurilor de sprijin, respectiv noiembrie 2021-martie 2022.
Pagină dedicată informării consumatorilor
Pentru a veni în sprijinul clienților, compania Electrica Furnizare a creat o pagină dedicată informării acestora cu privire la facilitățile acordate consumatorilor de energie electrică și gaze naturale. Pagina poate fi accesată aici:
https://www.electricafurnizare.ro/cms/comunicate-de-presa/2021/compensare-plafonare-facilitati/
Pe această pagină, compania oferă informații la întrebări frecvente ale consumatorilor, precum:
- Ce înseamnă compensarea consumului de energie electrică și gaze naturale?
- Pentru ce perioadă se aplică compensarea?
- Ce condiții trebuie să îndeplinesc ca să beneficiez de compensare în calitate de client casnic?
- Cum se determina valoarea în lei a compensației pentru clienții casnici?
- Cum identific compensația în factura de energie electrică sau gaze naturale?
Cu o experiență de peste 120 de ani pe piața de energie electrică, Electrica Furnizare este parte a Grupului Electrica, companie cu capital majoritar privat, listată la Bursa de Valori București și London Stock Exchange, încă din anul 2014.
ARTICOLE SIMILARE:
ASPES atrage atenția asupra efectelor dezastruoase ale crizei energetice. Măsuri propuse