Cum a fost drumul Copenhaga – Brașov – Copenhaga, în aproape 5000 km parcurși la volanul unui autoturism electric? A povestit, pentru InfoClima.ro, Andrei David Korberg, asistent universitar și cercetător la Universitatea Aalborg din Danemarca, în cadrul diviziei de planificare sustenabilă a energiei. El descrie experiența sa, cu avantaje și dezavantaje, prezintă date legate de consum, costuri, emisii și, nu în ultimul rând, confortul în ceea ce privește încărcarea, în România față de alte țări de pe traseu.

Redăm începutul, invitându-vă pentru a citi povestea completă pe site-ul InfoClima.ro.

„Vara aceasta am călătorit  cu mașina electrică din Copenhaga la Brașov. Am parcurs circa 5000 km de-a lungul a două săptămâni, timp în care am vizitat prieteni, familia, două orașe, Viena si Dresda, dar și frumosul sat Rimetea, în județul Alba. Mașina folosită avea capacitatea bateriei de 82 kWh, ce are o autonomie reală de 300-500 km. Autonomia variază în funcție de regimul de condus și condițiile meteo (temperatură, precipitații sau direcția vântului).

Pregătirea de drum

O călătorie lungă cu o mașină electrică începe cu puțină planificare. Poate puțin mai multă planificare decât cu o mașină pe combustie internă, pentru că trebuie identificate stațiile de încărcare preferate. Spun preferate pentru ca exista deja o varietate de stații rapide de încărcare de-a lungul celor mai multe autostrăzi europene, dar nu toate sunt pretabile pentru fiecare utilizator și fiecare mașina.

O rețea preferată de încărcare pentru noi a fost Ionity. Ionity este printre cele mai mari rețele Europene de încărcătoare rapide, cu capacități de 350 kW/încărcător, ce oferă prețuri avantajoase pentru posesorii de mașini electrice produse de VW, Audi, Mercedes, BMW, Ford, Porsche si Hyundai. Iar pentru a găsi stațiile de încărcare preferate am folosit aplicația numită A Better Route Planner, dedicată exclusiv mașinilor electrice, ce poate spune cu precizie unde trebuie făcute încărcările, cât de lungi trebuie să fie, cât trebuie încărcată bateria și chiar prețul încărcărilor, în funcție de mașina folosită, temperatura exterioară, direcția vântului, trafic, stații de încărcare preferate, cât de lungi vrei sa fie pauzele sau cu câtă baterie vrei sa ajungi la destinație”.

Găsiți articolul complet AICI.

Pactul Climatic European susține mobilitatea sustenabilă

Transportul este responsabil pentru un sfert din emisiile de gaze cu efect de seră ale UE, care afectează nu doar planeta noastră, ci și calitatea vieții noastre.

Transportul rutier este responsabil pentru peste 70% din emisiile totale din sectorul transporturilor, în timp ce aviația reprezintă doar 14%. Transportul rutier este, de asemenea, cauza principală a poluării aerului în orașe, arată Comisia Europeană. De exemplu, ediția din 2020 a zilei fără mașină din Bruxelles a consemnat o reducere cu 22-75% e concentrației de poluanți din atmosferă, față de o duminică obișnuită.

În lunile septembrie și octombrie, Pactul Climatic European se va concentra asupra modului în care ne deplasăm, explorând diferite aspecte ale mobilității sustenabile. Ce înseamnă mobilitate sustenabilă? Înseamnă să folosim orice formă de transport cu emisii reduse de carbon – de a lua trenul pentru vacanțe de-a lungul continentului, ori de a merge cu bicicleta până la brutăria locală. Descoperă mai multe aici: https://europa.eu/climate-pact/news/move-climate-pact-2021-09-16_en

În calitate de Ambasador al Pactului Climatic European, NewsEnergy.ro va susține această inițiativă, printr-o serie de articole dedicate mobilității sustenabile, ce vor fi publicate până la finalul lunii octombrie. 

ARTICOLE SIMILARE:

Pactul verde european: O nouă strategie pentru protejarea și refacerea pădurilor din UE

Ce schimbări majore aduce pachetul Fit for 55 pentru UE. Tranziția verde riscă să conducă la o „revoluție galbenă”

Comisarul Kadri Simson anunță schimbări importante pentru sectorul energetic, prin pachetul Fit for 55