Skip to main content

Comisia Europeană va propune marți schimbarea reglementărilor referitoare la interzicerea efectivă a vânzării în UE de automobile noi cu motoare pe combustie din 2035, a anunțat vineri europarlamentarul Manfred Weber, transmite agenția Reuters, citată de Agerpres. În data de 16 decembrie, Executivul comunitar urmează să prezinte un pachet de propuneri, în cadrul revizuirii programate a regulamentului UE privind emisiile de carbon pentru industria auto.

„Marțea următoare, Comisia Europeană va prezenta o propunere clară de abolire a interzicerii motoarelor pe combustie”, a declarat vineri germanul Manfred Weber, liderul dreptei conservatoare europene, la o conferință de presă la Heidelberg. El a adăugat că ar trebui să fie la latitudinea piețelor și a consumatorilor cum sunt realizate obiectivele climatice.

O astfel de decizie ar marca o victorie cheie pentru Germania, principala economie europeană, în eforturile de a-și proteja cea mai importantă industrie, care este sub presiune din cauza creșterii concurenței și a barierelor comerciale.

Cancelarul German Chancellor Friedrich Merz, care a participat la aceeași conferință, a declarat că mobilitatea electrică rămâne principala cale, dar există și alte tehnologii, cum ar fi combustibilii sintetici, în ceea ce privește neutralitatea din punctul de vedere al emisiilor de carbon. „Și aceasta este exact ceea ce spunem prin deschidere tehnologică și conferă acum industriei o siguranță a planificării”, a afirmat liderul german.

În 2022, Uniunea Europeană a decis că, începând din 2035, mașinile noi comercializate în blocul comunitar nu vor mai avea voie să emită dioxid de carbon (CO2). Acest lucru ar însemna, practic, că nu vor mai putea fi înmatriculate mașini noi echipate cu motoare cu ardere internă.

Cu toate acestea, în urma criticilor serioase din partea producătorilor de automobile și a unor state membre UE, Comisia Europeană a anunțat că există planuri de revizuire a regulamentului.

Având în vedere că industria auto importantă pentru economia Germaniei se confruntă cu dificultăți istorice, din cauza concurenței globale și a cererii interne scăzute, cancelarul Friedrich Merz a declarat în octombrie că interdicția din 2035 nu ar trebui să vină ca o „reducere drastică”.

Multe locuri de muncă din Germania depind de producția de vehicule cu motor cu ardere internă.

În schimb, la finele lunii octombrie, Franța și Spania și-au reafirmat sprijinul pentru interdicția, începând din 2035, a comercializării de noi automobile echipate cu motoare cu ardere internă în Uniunea Europeană, o măsură care a fost decisă în urmă cu câțiva ani de Bruxelles, dar care este contestată prin toate mijloacele de Germania. De asemenea, peste 150 de companii – producători de vehicule electrice, producători de baterii și operatori de încărcare – au făcut un apel către președintele Comisiei Europene „să nu dea înapoi” când vine vorba de data țintă 2035, conform Agerpres.

Lipsa unei strategii industriale și renunțarea la obiectivul stabilit pentru anul 2035, conform căruia mașinile noi vândute după 2035 trebuie să aibă emisii zero de carbon, ar putea duce la pierderea a un milion de locuri de muncă în industria auto și a două treimi din investițiile planificate în baterii, arată un studiu publicat la începutul lunii iulie de ONG-ul Transport & Environment (T&E).

(Sursa foto: Pixabay.com)

CITEȘTE ȘI:

Abandonarea țintei UE privind automobile cu emisii zero în 2035 ar pune în pericol un milion de locuri de muncă