Vânzările de autoturisme ecologice au crescut cu 75% în primele două luni ale anului, comparativ cu aceeaşi perioadă din 2017, până la 392 de unităţi, arată statistica Asociaţiei Producătorilor şi Importatorilor de Autoturisme (APIA), publicată astăzi.
Din total, 158 sunt mașini electrice 100%, un număr de peste 8 ori mai mare faţă de primele două luni din anul precedent, iar 234 unităţi sunt hibride (+14,1%).
În ianuarie şi februarie, ponderea autoturismelor ecologice în totalul vânzărilor la nivel naţional a fost de 2,4%, în timp ce, în aceeaşi perioadă din anul precedent, ponderea a fost de 1,7%.
În clasamentul celor mai comercializate mărci auto electrice 100%, în primele două luni ale anului, primul loc a fost ocupat de Volkswagen, cu 78 de unităţi, urmat de Smart (33 de exemplare), BMW (18), Mercedes Benz (9), Volvo (8), Renault (4), Porsche (3), Audi şi Kia (câte o unitate).
De asemenea, cele mai multe autoturisme hibrid vândute în România, în intervalul ianuarie – februarie 2018, au fost înregistrate de Toyota (196 de unităţi), Lexus (16 exemplare), Kia şi Audi (câte 8 unităţi).
Statistica APIA arată că, anul trecut, ponderea maşinilor electrice şi hibrid în totalul vânzărilor de autoturisme noi a atins 2,2%, numărul acestora ajungând la 2.811 unităţi, în creştere cu 136,7% faţă de anul anterior. Dintre acestea, 514 sunt maşini electrice 100%, iar 2.297 sunt autoturisme hibride.
Sursa foto: Pixabay