Scandia Food, liderul pieței de conserve din România, anunță începerea proiectului de implementare a instalării unei centrale producătoare de energie electrică pe baza energiei solare captate cu ajutorul panourilor fotovoltaice, în cadrul unității de producție din Sibiu, a transmis compania, într-un comunicat de presă.
„Sustenabilitatea este o componentă de bază a strategiei companiei, iar acest proiect realizat cu sprijinul Innovation Norway vine să susțină și să întărească dezvoltarea durabilă și sustenabilă la nivelul întregului grup”, afirmă reprezeentanții Scandia Food.
Proiectul este finanțat prin Mecanismul financiar Norvegian și prin Programul pentru Energie în România, având ca termen de finalizare data de 30 septembrie 2023. Valoarea totală a proiectului este de 911.703 euro, din care 45% (410.268 euro) reprezintă fonduri nerambursabile oferite prin Innovation Norway, iar restul de 501.435 euro, reprezentând 51% din valoarea proiectului, este suportat prin aportul propriu.
„Suntem bucuroși să anunțăm începerea acestui nou proiect de producere a energiei verzi și de reducere a emisiilor poluante, atât de important pentru susținerea strategiei la nivelul grupului, cât și a comunității locale”, au mai transmis reprezentanții companiei.
Prin instalarea sistemului fotovoltaic propus, se vor reduce emisiile anuale de CO2 cu 245 tone echivalent anual, iar energia produsă din surse regenerabile va fi de aproximativ 803 MWh/an.
Despre Scandia Food:
Scandia Food, lider pe piața conservelor din România, este o companie autohtona prezenta cu o varietate larga de produse alimentare, detinatoare a sase capacitati de productie si peste 1000 de angajati. Mărcile deținute de companie sunt Scandia Sibiu, Bucegi, Sadu, Lotka, Năvodul Plin, Tapas, Rotina, Roua, Sunset Nuts,Yummy Snacks. Compania este prezenta in categoriile de conserve pe baza din carne, conserve de peste, conserve pe baza de legume, zacusca, muraturi, dar si snacks-uri sarate, dulciuri. În 2021 Scandia a achizitionat compania Agra’s Alba Iulia, care aduce o extindere a portofoliului de produse, dar si a capacitatilor de productie si procesare a carnii la nivel de grup, extinzand astfel capabilitatile si in categoria de mezeluri. Tot in anul 2021, compania si-a materializat ambitiile de crestere intrand in piata produselor congelate, extinzandu-si astfel know-how-ul in productia si distributia de produse congelate sub brandurile Scandia Sibiu, Sibiu, Roua si Tasty.
ARTICOLE SIMILARE:
Asociația Energia Inteligentă aduce încă o dată „Energie pentru Viață”, acum în Munții Vrancei
Analiză InfoClima // Energia de pe acoperișul casei: cât putem economisi prin panouri fotovoltaice