Skip to main content

Cererea de maşini electrice creşte semnificativ în Uniunea Europeană, susţinută de politicile privind protecţia mediului, de angajamentele marilor firme în această direcţie, dar şi de schimbarea de atitudine a consumatorilor, conform celei mai recente ediţii a studiului Deloitte Automotive Consumer, efectuat în Europa.

Dintre consumatorii chestionaţi, italienii sunt cei mai interesaţi de automobilele dotate cu sisteme alternative de propulsie, 58% dintre aceştia susţinând că au în vedere un astfel de sistem pentru următorul autovehicul pe care îl vor achiziţiona. Ponderea este în urcare, de la 51%, anul trecut.

Pe de altă parte, cea mai mare creştere a interesului pentru maşinile electrice şi/sau hibrid s-a înregistrat în Marea Britanie, de la 27% în 2018, la 37% în 2019.

În România, pentru promovarea autovehiculelor electrice, Ministerul Mediului a implementat programul de stimulare a achiziţionării de maşini electrice şi hibrid.

“De la un an la altul, constatăm o creştere a preferinţei consumatorilor români pentru astfel de autovehicule. În primele 10 luni ale anului 2019, pe piaţa din România s-au vândut 5.283 de maşini electrice şi hibrid, în creştere cu peste 50% faţă de aceeaşi perioadă a anului anterior, potrivit datelor Asociaţiei Producătorilor şi Importatorilor Auto din România. Cu toate acestea, numărul maşinilor de acest gen rămâne scăzut în ţara noastră, din cauza faptului că sunt încă scumpe pentru majoritatea românilor„, susţine Ciprian Gavriliu, Partener Servicii Fiscale şi Juridice, Deloitte România, şi Lider al Serviciilor de Consultanţă pentru Sectorul Auto.

Consumatorii, îngrijorați de standardele de siguranță ale vehiculele autonome

În privinţa autovehiculelor autonome, încrederea consumatorilor pare să stagneze, după ce aceasta a crescut în 2018 faţă de anul anterior, arată studiul.

Pe măsură ce noile tehnologii au o aplicabilitate tot mai mare, consumatori încep să-şi pună întrebări cu privire la standardele de siguranţă oferite de autovehiculele autonome şi devin mai rezervaţi faţă de această idee.

  • Autorii studiului spun că această reticenţă poate fi explicată prin seria de incidente din ultima perioadă în care au fost implicate autovehiculele autonome.

Cei mai mulţi consumatori sunt de părere că autorităţile naţionale trebuie să exercite un control semnificativ asupra producţiei şi utilizării autovehiculelor autonome. Majoritatea europenilor, dar nu numai, solicită o „supraveghere semnificativă” a acestui sector. Ponderea acestora variază între 58% în Austria şi 73% în Olanda.

  • În ceea ce priveşte gradul de conectare a maşinilor, opiniile consumatorilor sunt împărţite. 60% din italieni consideră benefică dotarea acestora cu mai multe tehnologii care le permit să fie conectate, aproximativ dublu faţă de germani (35%) sau austrieci (29%). Părerile consumatorilor diferă şi în funcţie de anumite aspecte, cum ar fi siguranţa datelor biometrice colectate şi generate de vehiculele conectate.

La realizarea studiului Deloitte Automotive Consumer au participat aproximativ 9.300 de consumatori din şapte ţări europene – Germania, Italia, Austria, Marea Britanie, Franţa, Belgia şi Olanda.

ARTICOLE SIMILARE:

UE are nevoie de 15 ori mai multe puncte de încărcare a mașinilor electrice, până în 2030

După Cluj-Napoca, un nou oraș din România pune în circulație autobuze electrice, în luna decembrie

Reguli noi de performanță energetică pentru clădiri, din 2020. Punctele de încărcare a mașinilor electrice devin obligatorii

Primul oraș din România care va avea autobuz autonom, fără șofer

Cum încurajează statele europene dezvoltarea infrastructurii de încărcare a mașinilor electrice