Skip to main content

Guvernul Marii Britanii plănuiește să interzică vânzarea autovehiculelor noi pe motorină și benzină din 2035, devansând cu cinci ani planul anterior. În plus, e luată în calcul inclusiv interzicerea mașinilor hybride, ceea ce ar lăsa consumatorii să aleagă între mașinile complet electrice și pe hidrogen.

Planul, anunțat astăzi, este supus consultării publice. Anterior, Marea Britanie intenționa ca din 2040 să interzică acest tip de vehicule – autoturisme și camionete.

Grant Shapps, secretarul pe transporturi din UK, a declarat că strategia în valoare de 1,5 miliarde de lire sterline (1,95 miliarde dolari) de a face deținerea unei mașini electrice cât mai ușoară posibil a funcționat. El a susținut că în 2019, o mașină complet electrică a fost vândută la fiecare 15 minute.

„Vrem să mergem și mai departe ca până acum. De aceea mutăm înainte ținta noastră deja ambițioasă de a opri vânzările de mașini noi pe benzină și motorină, pentru a contracara efectele schimbărilor climatice și a reduce emisiile”, a declarat Shapps, conform CNBC.

Înregistrările de mașini electrice în Marea Britanie au ajuns la 37.850 în 2010, conform datelor Societății Producătorilor și Traderilor de Motoare. Creșterea este de 144% față de anul precedent, când au fost înregistrate 15.510 mașini electrice.

  • Pe de altă parte, cota de piață a vehiculelor electrice a fost de doar 1.6%, iar cea a vehiculelor hybride a fost de 4,2%. La polul opus, cota vehiculelor pe benzină a fost de 64,8%, iar a celor pe motorină, de 25,2%.

Mai multe state au anunțat că vor să interzică vânzarea mașinilor pe carburant fosil. În ianuarie, Irlanda a anunțat că intenționează să facă acest lucru până în 2030, iar Danemarca a propus eliminarea acestora din 2030.

ARTICOLE SIMILARE:

E.ON Energie România a finalizat „autostrada” de staţii electrice de încărcare auto Iaşi-Târgu Mureş

Studiu Deloitte: Cererea de maşini electrice creşte susţinut în UE, dar oamenii sunt reticenţi când vine vorba de vehiculele autonome

UE are nevoie de 15 ori mai multe puncte de încărcare a mașinilor electrice, până în 2030

După Cluj-Napoca, un nou oraș din România pune în circulație autobuze electrice, în luna decembrie

Reguli noi de performanță energetică pentru clădiri, din 2020. Punctele de încărcare a mașinilor electrice devin obligatorii

Primul oraș din România care va avea autobuz autonom, fără șofer