Consumatorul este în centrul noului cadru creat de Green Deal, iar discuțiile despre flexibilitatea sistemului energetic, tehnologie și drepturile consumatorului ar trebui să ocupe mai mult spațiu în dezbaterile publice, altfel „pierdem un tren”, consideră Alessio Menegazzo, director sustenabilitate şi afaceri instituţionale, Enel România.

„E important ca politica să nu mai fie atât de concentrată pe proiecte majore. Marea majoritate a spațiului e luată de discuții despre proiecte foarte mari, care probabil peste 15 ani nu vor mai avea niciun rost. Cred că Greta (Thunberg – n.r.) va cumpăra energie de la cei care îi oferă un grad de libertate foarte mare și nu o povară mare în factură. Discuțiile ar trebui să se concentreze mai mult spre flexibilitate, tehnologie, despre cum eliberăm consumatorul, ce fel de drepturi trebuie să aibă. Asta e discuția care trebuie să ocupe mai mult spațiu, altfel pierdem un tren”, a declarat astăzi Alessio Menegazzo, în cadrul ZF Power Summit.

Green Deal, un proiect care depășește perimetrul energetic

Alessio Menegazzo, Enel

Alessio Menegazzo, Enel

El a afirmat că noul Green Deal european este un punct de cotitură, iar România trebuie să își înțeleagă și să își asume rolul în cadrul noului context.

 „Green Deal, din punctul nostru de vedere, este menit să creeze o identitate europeană pornind de la probleme care derivă din încălzirea globală, până la probleme care țin de inechitate socială. E un proiect care depășește mult perimetrul energetic. Consumatorul e în centrul acestei paradigme”, a punctat Alessio Menegazzo.

Potrivit acestuia, viitorul în Europa este cel al comunităților care își vor produce singure energia într-o manieră flexibilă.

„Strategia noastră este de a crea rețele flexibile pentru a crea cel mai mare confort pentru consumatorul final. Cum ajungem acolo? Prin regenerabile și rețele flexibile. România trebuie să înțeleagă că acest boost de inovare are nevoie să aibă în spate un cadru legislativ primar și secundar care să permită consumatorului să aibă acest rol, de a fi în sfârșit în centrul paradigmei. În România încă trenează discuțiile despre prosumator, nu sunt așa cum trebuie”, a punctat directorul de sustenabilitate şi afaceri instituţionale al Enel România.

Finanțarea, condiționată de sustenabilitate

El a adăugat că un alt aspect care trebuie menționat ține de sursele de finanțare.

Când vedem că fondurile de investiții majore din lume, care setează trendurile, încep să spună public că vor investi doar în acele companii care au ținte de dezvoltare sustenabilă, au grijă de mediu și de consumatori, acesta este un trend care va veni și în România. Dacă România nu are acest set de reguli și această mentalitate progresistă, riscul este de a pierde sursa de finanțare”, a mai afirmat Alessio Menegazzo.

ARTICOLE SIMILARE:

Vestas vrea să producă turbine eoliene cu zero deșeuri

Noul PNIESC: România îşi propune o ţintă de regenerabile de cel puţin 30,7% în anul 2030

Toyota va construi un oraș inteligent, unde va testa în viața reală AI, roboți și vehicule autonome. GALERIE FOTO-VIDEO

Enel a început să fabrice panouri fotovoltaice bifaciale, care produc cu 30% mai multă energie

Enel Green Power va construi o centrală solară cu un milion de panouri fotovoltaice