Compania E.ON Energie România a pus ieri în funcțiune în municipiul Iaşi o nouă stație de încărcare rapidă a vehiculelor electrice, parte a viitoarei rețele de unități care vor face legătura dintre Moldova şi Transilvania. Până în 2020, un număr de 40 de stații electrice vor fi montate pe trei coridoare auto din România în cadrul proiectului NEXT-E, finanțat de Comisia Europeană, prin intermediul programului  Connecting Europe Facility (CEF). Infrastructura de încărcare va fi asigurată pe întregul traseu.

Amplasată în perimetrul benzinăriei MOL din cartierul ieşean Păcurari, staţia are o putere maximă de 93 kW. Astfel, timpul mediu de încărcare a unei maşini electrice va fi de aproximativ 40 de minute pentru 80% din baterie.

În judeţul Iaşi, E.ON a mai pus în funcţiune două staţii de încărcare în localităţile Târgu Frumos şi Cristeşti, care se adăugă celor deschise în Tașca (jud. Neamţ) şi Adjud (jud. Vrancea). Totodată, se are în vedere finalizarea şi punerea în funcțiune, în luna martie a altor stații în localitățile Piatra Neamț și Roman (jud. Neamț), precum și în localitatea Scheia (jud. Suceava).

În fiecare locaţie va fi instalată câte o staţie de tip fast charge 2×50 kW (curent continuu) + 1×43 kW (curent alternativ). De asemenea, fiecare staţie va avea minimum 2 locuri de parcare, se arată într-un comunicat al companiei.

  • Până la sfârşitul anului viitor, E.ON îşi propune să implementeze proiectul pe ruta Iaşi – Gheorghieni – Tg. Mureş, care va deveni astfel o “autostradă electrică” de care vor putea beneficia toţi posesorii de autovehicule prietenoase cu mediul, având asigurată infrastructura de încărcare pe întreg traseul. O altă „autostradă electrică”, care va lega municipiul Iaşi de Bucuresti, se află în plină dezvoltare.

„Statisticile care arată o creştere semnificativă de la an la an a numărului de autovehicule electrice vândute în România sunt extrem de îmbucurătoare, pentru că indică o orientare clară către unul dintre cele mai nepoluante şi sustenabile mijloace de transport, la fel cum se întâmplă în lumea întreagă. În acest context, se pune tot mai serios întrebarea dacă va reuşi infrastructura de încărcare să ţină pasul cu această tendinţă”, a declarat Dan Morari, director general al E.ON Energie România.

„Suntem conștienți că trăim vremuri de schimbare majoră, care se va reflecta puternic inclusiv în obiceiurile de consum ale clienților noștri”, a spus, la rândul său, Camelia Ene, CEO&Country Chairman MOL Romania.

Trei coridoare interne de transport cu o călătorie 100% electrică

Potrivit datelor furnizate de E.ON la solicitarea făcută de NewsEnergy, toate cele 40 de staţii din cadrul proiectului NEXT-E (dintre care 19 vor fi instalate de E.ON, iar 21 de către MOL România) vor fi amplasate pe trei rute, astfel:

–             12 staţii pe ruta Suceava – Bacău – Buzău – Ploieşti – Bucuresti – Giurgiu;

–             10 staţii pe culoarul Iași – Piatra Neamț – Târgu Mureş – Sibiu;

–             18 staţii pe ruta Constanţa – Bucureşti – Piteşti – Sibiu – Lugoj – Timişoara – Arad.

Distanţele medii între staţiile din cadrul proiectului NEXT variază între 50 şi maxim 80 km, în funcţie de distanţele dintre localităţi şi între punctele în care se pot monta echipamentele. Distanța între punctele de încărcare este gândită să asigure autonomia autovehiculului pe acest traseu. O maşină electrică poate parcurge între 100 şi 300 km, dar această distanţă diferă în funcţie de tipul maşinii, anotimp şi stil de şofat.

Reteaua NEXT-E- sursa: E.ON

Reteaua NEXT-E- sursa: E.ON

Până în anul 2020, aceste 40 de stații vor fi integrate în viitoarea reţea pan-europeană de staţii de încărcare rapidă şi ultra-rapidă a vehiculelor electrice, care va include 252 de unităţi şi va traversa şase ţări din Europa Centrală şi de Est: Republica Cehă, Slovacia, Slovenia, Ungaria, Croaţia şi România. Citiți mai multe despre proiectul NEXT-E.

  • Astfel, ca o premieră absolută, călătoria pe distanţe lungi, bazată 100% pe electricitate, va fi posibilă în aceste şase state membre, cu legături către ţările vecine.

Sursa foto: E.ON Energie România

ARTICOLE SIMILARE:

Cristina Prună, USR: România trebuie să intre în „Alianța Bateriilor” și să promoveze o industrie modernă, bazată pe electromobilitate

Enel X România vrea să dezvolte 2.500 de puncte de încărcare pentru mașini electrice în toată țara

Germania alocă un miliard de euro pentru o nouă generație de baterii destinate mașinilor electrice. Cât a scăzut costul bateriilor în ultimii 8 ani. GRAFIC

Argentina se urcă pe valul cererii uriașe de litiu