Consiliul Uniunii Europene a aprobat luni standarde mai stricte de emisii de dioxid de carbon pentru autoturisme şi vehicule utilitare uşoare. Această măsură va aduce UE mai aproape de îndeplinirea obiectivelor sale în materie de climă și va asigura cadrul necesar ca producătorii auto să contribuie la eforturile de reducere a emisiilor de gaze cu efect de seră.
- Scopul regulamentul adoptat luni de Consiliu este să garanteze că, din 2030, autoturismele noi vor emite, în medie, cu 37,5% mai puţin CO2, iar camionetele noi, cu 31% mai puţin CO2 comparativ cu nivelurile din 2021.
Un consum mai mic de combustibili fosili
„Acestea sunt obiectivele privind întregul parc de vehicule de la nivelul UE. Eforturile de reducere a emisiilor de CO2 se vor distribui între producători pe baza masei medii a parcului lor de vehicule,” a explicat Consiliul UE, într-un comunicat.
Comisia a prezentat propunerea privind noul regulament în noiembrie 2017, ca parte a celui de-al treilea pachet privind mobilitatea curată. Negocierile cu Parlamentul European au început la 10 octombrie 2018 şi s-au încheiat la 17 decembrie sub forma unui acord provizoriu, care a fost confirmat de ambasadorii la UE ai statelor membre la 16 ianuarie 2019. Adoptarea formală de astăzi a noilor norme de către Consiliu reprezintă etapa finală a procedurii.
- Măsurile şi obiectivele propuse se bazează pe cadrul de politici privind clima şi energia pentru 2030 şi pe Strategia privind Uniunea Energetică, ce urmăreşte reducerea emisiilor şi a consumului de energie în sectorul transporturilor. Necesarul redus de combustibili fosili va îmbunătăţi, de asemenea, siguranţa alimentării cu energie în UE şi va duce la reducerea dependenţei de importurile de energie din ţări terţe.
ARTICOLE SIMILARE:
Europarlamentarii vor ținte mai ambițioase de reducere a emisiilor de gaze cu efect de seră
Dezbatere ONU: Schimbările climatice, o amenințare la adresa păcii și securității globale
Acțiunile climatice și dezvoltarea sustenabilă, printre prioritățile ONU în 2019
De ce Polonia, țara în care 40.000 de oameni mor anual din cauza poluării, nu renunță la cărbune
Proiect de cercetare la Cluj pentru transformarea CO2 în gaz metan