Cheltuielile companiilor energetice ca urmare a pandemiei de coronavirus trebuie recunoscute în tarifele plătite de consumatorii finali anul viitor, a declarat, marţi, Maria Mânicuţă, director pentru tarife de reţea energie electrică şi gaze naturale în cadrul Autorităţii Naţionale de Reglementare în Energie (ANRE). „Nimic nu este gratis pe lumea asta, nici pandemia”, a subliniat aceasta.

Operatorii de transport şi distribuţie energie electrică şi gaze pot recupera în tarife anumite costuri extraordinare, în situaţii extraordinare, potrivit metodologiilor, a spus Mânicuţă.

„În contextul pandemiei, operatorii ne-au notificat cu privire la măsurile luate şi nicio măsură nu poate fi luată fără a însemna o traducere în bani. Vorbim de un impact în tarifele de anul viitor. Să nu uităm că nimic nu este gratis pe lumea asta, nici pandemia”, a precizat ea, citată de Agerpres.

De regulă, în tarifele aprobate, costurile de securitate a muncii şi de igienă reprezentau sub 0,5%, însă, în contextul actual, acestea au fost majorate la 2% din total, a continuat reprezentanta ANRE, prezentă la conferinţa Focus Energetic.

În acest moment, ANRE nu poate preciza cu exactitate care va fi impactul, întrucât companiile nu au cifrele finale.

Ea a precizat că impactul „nu va fi unul semnificativ”, întrucât tarifele de transport şi distribuţie reprezintă 30% din tariful final. Totuși, costurile sunt pe întreg lanțul.

„Gândiţi-vă că toţi operatorii, inclusiv producătorii, au costuri cu pandemia şi toată factura pandemiei se va plăti„, a adăugat directorul ANRE.

ARTICOLE SIMILARE:

Încă un angajat al centralei Cernavodă a fost infectat cu COVID-19. Colegii acestuia, trimiși acasă

Avertisment OMS: Al doilea val, mai mortal, al coronavirusului va lovi Europa în această iarnă

Studiu EY: Sectorul energiei regenerabile dă semne că-și revine rapid, în pofida impactului COVID-19

Analiză PwC: Industria energetică și coronavirusul. Adaptarea strategiilor la noua normalitate

INTERVIU // Corneliu Bodea, Adrem: Industria energetică va fi pe locul trei ca impact negativ după turism și transporturi, din cauza COVID-19