Primăria Cluj-Napoca a pus ieri în circulație încă 20 de noi autobuze electrice pe străzile orașului, astfel că acum Compania de Transport Public Cluj-Napoca SA are în dotare 41 autobuze electrice, dintre care 11 achiziționate prin fonduri elvețiene și 30 prin fonduri europene.
Cele 20 de autobuze electrice care au intrat ieri în circulație sunt ultimele din cele 30 care au fost achiziționate cu finanțare europeană, prin Programul Regional Operațional 2014 – 2020, în cadrul proiectului „Înnoirea flotei de transport în comun în Municipiul Cluj-Napoca prin achiziţionarea de autobuze electrice”, scrie publicația eclujeanul.ro.
„Municipiul nostru are cea mai mare flotă de autobuze electrice din România și se află în primele 10 orașe din Uniunea Europeană, raportat la numărul de locuitori. Acest lucru arată respectul nostru față de clujeni, dorința de a oferi o calitate a vieții superioară la Cluj, de a promova transportul public nepoluant”, a declarat primarul Emil Boc.
Potrivit acestuia, Primăria și Compania de Transport Public mai au proiecte de modernizare a flotei de transport public prin achiziționarea a 50 de troleibuze și a 24 de garnituri de tramvai.
Autobuze dotate cu computer pentru management al traficului
Autobuzele sunt marca Solaris Urbino 12 electric, fiind produse în Polonia. Prețul unui autobuz este de 2.374.725 lei/ buc + TVA. Autonomia este de 105 km pentru baterii noi, iar pentru încărcarea celor 20 autobuze electrice introduse ieri în circulație vor fi folosite 20 de stații de încărcare lentă și 4 stații de încărcare rapidă.
- Printre caracteristicile tehnice se numără: internet gratuit WI-FI pentru călători, sistem de încălzire în sezonul rece, sistem de aer condiționat pentru sezonul cald, sistem de iluminare interioară a salonului cu lămpi de tip LED, sistem de numărare a călătorilor transportați, computer de bord pentru gestiune și management al traficului ( CGMT).
De asemenea, datele din computerul de bord al autovehiculului se descarcă într-un server care gestionează baza de date și generează rapoarte specifice cu privire la: numărul de kilometri parcurși, consumurile de energie, numărul de pasageri transportați, etc. Mai multe detalii tehnice găsiți în articolul eclujeanul.ro.
Foto: NewsEnergy
ARTICOLE SIMILARE:
Standarde mai stricte de emisii de dioxid de carbon pentru autovehicule
Trei tineri arhitecți români au creat încărcătoare solare urbane, pe care le fabrică la Brăila
Joint venture-ul OSRAM Continental va lucra la Iași pentru dezvoltarea iluminatului auto inteligent