Ambasada Sustenabilității în România a lansat prima serie de evenimente din cadrul programului „Jurnaliști pentru Sustenabilitate”. Acest program răspunde nevoii jurnaliștilor români de înțelegere a modelului economic sustenabil (cel în care companiile, prin intermediul parteneriatelor, pot rezolva probleme sociale și de mediu fără a sacrifica eficiența economică și profitul) promovat la nivel mondial și cu o accelerare mai mare, în cadrul UE. Programul este realizat cu sprijinul Raiffeisen Bank România, finanțator principal, și Up România, Dacia, Environ, susținători.
Prin acest program, jurnaliștii din România beneficiază de cursuri cu specialiști români și străini pentru a înțelege și aplica în meseria lor valorile și principiile modelului de afaceri responsabile cu mediu, societatea și economia, model promovat în mod accelerat în țările din Uniunea Europeană, a explicat Ambasada Sustenabilității.
„Încă de la lansare, Ambasada Sustenabilității dialoghează cu mediul economic românesc, oferind acces la instrumente și expertiză pentru transparență în afaceri și practici sustenabile, astfel încât companiile să se adapteze cât mai eficient la acest model economic și de management. Din acest motiv, considerăm că ține de responsabilitatea noastră să aducem și jurnaliștilor cunoștințele necesare, pentru ca aceștia să știe cum să aprecieze managerii și companiile care fac tranziția la afaceri responsabile și, în același timp, să îi sancționeze pe cei care, prin lipsă de transparență și de acțiune, continuă să eludeze asumarea costurilor de mediu și sociale. Jurnaliștii sunt și trebuie să-și asume rolul de gardieni ai democrației și ai economiei responsabile”, a declarat Dragoș Tuță, Fondatorul și Președintele Ambasadei Sustenabilității în România.
„Subiectele de sustenabilitate au devenit din ce în ce mai prezente pe agenda publică, atât din punctul de vedere al nivelului de reglementare și transparentizare a practicilor de sustenabilitate, dar și al extinderii ofertei de produse și servicii cu componenta de sustenabilitate, presei revenindu-i un rol central în acest proces de comunicare. Susținem acest demers care le oferă jurnaliștilor o platformă de învățare și dialog, contribuind la schimbări pozitive, dar și la atenuarea fenomenului de dezinformare”, a menționat Roxana Barbato – Director ESG și Sustenabilitate Raiffeisen Bank România.
Partenerul strategic al programului este Sustainable Journalism Partnership, o rețea globală de lideri media, jurnaliști și cercetători care lucrează împreună pentru a stabili modul în care jurnalismul poate deveni mai sustenabil și, în același timp, cum poate contribui la o lume sustenabilă.
„Fără jurnalism inovator și independent, nu vom putea transforma și reconstrui societăți democratice și sustenabile. Sustenabilitatea și democrația sunt interconectate în profunzime”, spust Lars Tallert, Fondator și Președinte al Sustainable Journalism Partnership.
Evenimentele principale desfășurate în cadrul lansării programului au inclus:
Masa rotundă cu mediul academic, organizată pe data de 11 aprilie și găzduită de Ambasada Suediei în București, partenerul instituțional al Ambasadei Sustenabilității în cadrul acestui proiect. Evenimentul a reunit reprezentanți a 6 dintre universitățile din țară care au facultăți cu specializare de jurnalism (București, Cluj-Napoca, Timișoara, Constanța, Sibiu, Iași) și Lars Tallert. Întâlnirea a avut ca scop discutarea și identificarea modalităților prin care facultățile din domeniu pot contribui la dezvoltarea jurnalismului de sustenabilitate și formarea viitorilor specialiști prin actualizarea curriculumului actual, pornind de la modelele de bună practică, existente în alte țări. Evenimentul s-a bucurat de prezența doamnei Therese Hydén, Ambasador al Suediei la București.
- Curs interactiv cu jurnaliști, organizat în perioada 12 – 14 aprilie, la Domeniile Panciu Winery Resort, la care au participat 21 de jurnaliști din presa scrisă, online, radio și TV, inclusiv NewsEnergy.ro.
Pe durata celor trei zile, participanții au avut ocazia să înțeleagă mai bine ce presupune modelul de afacere sustenabilă, dar și să descopere și să aprofundeze diverse abordări ale jurnalismului de sustenabilitate, pe toți cei trei piloni (mediu, social, economic), cu obiectivul de a le integra în materialele lor de presă.
Cursul a fost susținut de Doru Mitrana (Consultant de sustenabilitate și Directorul Diviziei de Training, The CSR Agency), Lars Tallert (Fondator și Președinte Sustainable Journalism Partnership), Alexandra Borchardt (Cercetător senior la Institutul Reuters de Jurnalism din cadrul Universității Oxford) și Kristina Lund Jørgensen (Editor de jurnalism constructiv, TV 2/FYN, Danemarca).
Programul „Jurnaliști pentru Sustenabilitate” va continua cu noi activități menite a construi o platformă de informare, educare și colaborare între mediul academic, profesioniștii din domeniul jurnalismului, mediul de afaceri și alte părți interesate. Obiectivul pe termen lung este ca jurnalismul să poată crea și în România, schimbări sociale, economice și politice puternice, să pună presiune asupra decidenților politici, autorităților publice și actorilor din mediul privat și, nu în ultimul rând, să crească nivelul de conștientizare și implicare a indivizilor, comunităților și a societății per ansamblu cu privire la sustenabilitate, mai arată Ambasada Sustenabilității.
Despre Ambasada Sustenabilității în România
Ambasada Sustenabilității în România (ASR) este un ONG independent cu scop nelucrativ, nonprofit și apolitic, înființat în 2015. Organizația promovează modelul economic în care companiile, prin intermediul parteneriatelor, pot rezolva probleme sociale și de mediu fără a sacrifica eficiența economică și profitul.
Ambasada creează cadrul de colaborare între companiile private, instituțiile statului, societatea civilă, comunitățile și cetățenii implicați pentru ca românii să trăiască într-un mediu sănătos, o societate echitabilă și prosperă.
ARTICOLE SIMILARE:
Strategie europeană pentru gestionarea riscurilor climatice
Parlamentul European a adoptat o listă extinsă cu infracțiunile de mediu