Clienții casnici care până la 30 iunie 2021 nu optează pentru o ofertă la electricitate disponibilă pentru piața concurențială, de la 1 iulie vor avea un preț diferit de cel actual pentru energia electrică consumată, respectiv un preț de serviciu universal, stabilit de fiecare furnizor de ultimă instanță.
Toți cei care aveți acum în derulare un contract de furnizare a energiei electrice la prețul pentru serviciul universal, veți întâmpina la jumătatea anului noi schimbări legate de facturile la electricitate. Reducerea comercială de care beneficiați acum este valabilă până la 30 iunie 2021. Dacă până atunci nu optați pentru un contract pe piața concurențială, această reducere comercială nu se va mai aplica pentru consumul realizat începând cu data de 1 iulie 2021. Veți fi facturați la prețul pentru serviciul universal stabilit pentru semestrul al II-lea 2021, comunicat de către furnizorul actual în lunile mai și iunie, odată cu factura de electricitate.
Vă puteți însă oricând răzgândi! Chiar dacă nu ați luat o decizie până la 30 iunie 2021, puteți opta, ulterior, în orice moment, pentru un produs de pe piața concurențială. Indiferent de localitatea în care este situat locul de consum, aveți libertatea de a alege orice furnizor doriți și oferta ce vi se potrivește, la un preț competitiv.
Ce opțiuni aveți pentru a vă securiza un preț fix la electricitate timp de 12 luni
Enel Energie și Enel Energie Muntenia oferă o serie de produse destinate clienților din toate zonele țării. Aveți garanția unor prețuri fixe la energia electrică pentru perioada aleasă și puteți gestiona totul online: de la semnarea contractului, până la primirea și plata facturii. Mai mult, puteți alege oferte ce conțin și servicii cu valoare adăugată, cum ar fi asistență tehnică, optând pentru Enel Asistență, Enel Asistență +, sau puteți achiziționa aparatură electronică cu plata în tranșe pe factura de electricitate și cu serviciul de instalare inclus.
Prin alegerea ofertelor din categoria Salut de la furnizorii Enel, disponibile până la data de 30 iunie 2021, clienții care semnează primul lor contract pe piața concurențială sau încheie pentru prima dată un contract cu compania își securizează un preț fix la energia electrică timp de 12 luni, fiind astfel protejați de orice eventuală creștere a prețului electricității pe piață.
Este obligatorie trecerea pe piața concurențială?
Indiferent dacă sunteți clienți pe piața concurențială sau beneficiari de serviciu universal, nu există obligativitatea alegerii unei oferte de pe piața concurențială, cum nu există un termen limită pentru a solicita încheierea unui nou contract de furnizare a energiei electrice. Avantajele produselor la prețuri de piață concurențială sunt însă semnificative.
Flexibilitatea este elementul principal, pentru că, în calitate de client, puteți oricând să alegeți orice ofertă vi se potrivește. Vorbim nu doar despre prețul energiei electrice furnizate, ci și despre serviciile de asistență pentru casă sau despre diverse produse electrocasnice pe care doriți să le cumpărați de la furnizor și să le plătiți odată cu factura de electricitate. Toate aceste beneficii sunt acum la îndemâna clienților de pe piața concurențială.
Factura lunară, cea mai simplă cale pentru a afla ce fel de contract aveți
Pentru a afla dacă aveți deja contract pe piața concurențială cu furnizorii Enel, cel mai simplu este să vă uitați pe factură! Dacă în colțul din stânga sus scrie ”Factură piață concurențială”, atunci liberalizarea pieței energiei nu are impact asupra relației voastre contractuale. Dacă pe factură nu scrie acest lucru, înseamnă că vi se aplică oferta de serviciu universal valabilă în perioada respectivă. Puteți alege să o păstrați sau să semnați un nou contract la preț de piață concurențială. Vă așteptăm online, telefonic, în magazinele Enel sau puteți alege un produs completând și trimițând pe adresa indicată formularele de selecție ofertă trimise în perioada februarie – iunie 2021, odată cu factura de electricitate.
V-ați cumpărat o locuință și vreți să schimbați titularul de contract? Ați ales o nouă ofertă la electricitate? Iată patru modalități pentru semnarea unui nou contract de furnizare a energiei electrice
Ca să deveniți clienți Enel, aveți la dispoziție o serie de canale prin care puteți face acest lucru: online, telefonic, direct în magazinele Enel sau prin intermediul agenților din teren.
- La Enel, schimbarea contractului de furnizare a energiei electrice se poate face 100% online. Procesul de contractare online poate fi început pe www.enel.ro, accesând secțiunea Clienți Rezidențiali ori Clienți Business, din aplicația MyEnel sau direct pe https://contract.enel.ro.
După selecția ofertei, începe procesul de contractare online. Introduceți o copie a actului de identitate și, dacă sunteți client nou (nu aveți în derulare un contract de furnizare cu Enel), actul de proprietate asupra locului de consum sau documentul care să ateste dreptul de folosință și ultima factură de la vechiul furnizor (care conține informații necesare procesului de schimbare a furnizorului). În cursul procesului de contractare, semnați digital în spațiul alocat pe ecran (semnătură ce va fi utilizată pentru încheierea contractului și a documentelor aferente – cerere încheiere contract, cerere schimbare furnizor), însă nu înainte de a vă da acceptul pentru oferta aleasă.
Potrivit regulilor în vigoare privind contractarea la distanță, contractul de furnizare electricitate se consideră încheiat doar după ce primești pe un suport durabil, inclusiv electronic, documentele contractuale finale care vor purta semnătura digitală executată de tine în pașii inițiali ai procesului de contractare. Salvezi documentele în propriul calculator și îți dai acordul final, pe un suport durabil (electronic, prin acceptarea acestora pe link-ul transmis pe e-mail la final), pentru încheierea contractului.
NOTĂ: Conținutul acestui articol este susținut de Enel România.
ARTICOLE SIMILARE: