În timp ce majoritatea producătorilor auto cred că automobilele electrice le vor înlocui pe cele cu carburanți, Jacques Aschenbroich, CEO al grupului auto francez Valeo, crede că procentul mașinilor 100% electrice în piață va fi de doar 20%, în următorii 10 ani. În rest, mașinile hibride și în special cele cu sistem de propulsie mild hybrid de 48V vor fi norma.

Sectorul auto nu este în cea mai bună formă. Încă marcat din 2018 de răspândirea WLTP (World Harmonised Light Vehicle Test Procedure – Procedura de Testare a Vehiculelor Ușoare) și de scăderea pieței chineze cu 12%, producătorii auto trebuie acum să se supună cu regulile UE privind emisiile pentru 2021. Soluția mai ușoară este, așadar. mașina electrică.

„Întrebarea reală este: va muri mașina sau nu? Știm că mobilitatea a devenit la fel de importantă precum conectivitatea. În toate studiile noastre nu vedem vreo ruptură a rolului esențial pe care mașina îl are pentru următorii 10 ani”, a declarat Jacques Aschenbroich, CEO al Valeo, citat de newmobility.news.

Problema climatică a devenit importantă. Trebuie doar să ne uităm la ultimele alegeri europene. De asemenea, observăm că oamenii sunt gata să plătească ceva mai mult. În aceste condiții, singura soluție este electrificarea. În plus, Europa este pe cale să introducă amenzi pentru producătorii auto care depășesc limitele de CO2”, a adăugat acesta.

În timp ce marii producători auto își visează portofoliul de mașini ca fiind autonome și doar electrice, Aschenbroich estimează că, în zece ani, doar 20% din piață va fi complet electrică, iar restul va fi mild hybrid, pentru că producătorii nu vor putea produce mașini doar pe combustie internă, dat fiind că reglementările privind emisiile se vor înăspri.

Declarațiile CEO-ului Valeo au fost făcute la Salonul Auto de la Frankfurt (12 – 22 septembrie), desfășurat sub sloganul „Driving Tomorrow” și unde noile modele de mașini electrice sunt, evident, vedetele.

Ce este tehnologia mild hybrid

Mașinile cu propulsie mild hybrid sunt considerate tot electrice (MHEV), folosind un motor convențional cu combustie internă asistat de un motor electric, ceea ce reduce emisiile și îmbunătățește consumul de carburant. La viteze mici sau la staționare, motorul cu combustie internă se poate opri singur, iar generatorul de pornire 48V îl repornește atunci când este necesar. Bateria Li-Ion de 48V separată este reîncărcată automat de frânarea regenerativă în timpul deplasării în pantă și la frânare, nefiind necesară conectarea bateriei la o sursă de alimentare.

  • Valeo este un furnizor de automobile și un partener pentru majoritatea producătorilor auto din întreaga lume, dezvoltând tehnologii inovatoare pentru reducerea emisiilor de CO2 și pentru o conducere intuitivă.

Grupul a fost fondat în 1923 în Saint Ouen (Franța), iar astăzi este prezent în 33 de țări și are 113.600 de angajați și 59 centre R&D. Grupul Valeo este prezent în România în două fabrici de producție, una lângă Timișoara și una în Mioveni (Argeș).

  • NOTĂ SPECIALĂ: Pentru că la NewsEnergy ne place să promovăm transportul sustenabil, susținem și noi Săptămâna Europeană a Mobilității (16-22 septembrie), astfel că în fiecare zi a campaniei vom publica un articol pe această temă. Vă invităm să ne urmăriți.

ARTICOLELE PRECEDENTE:

#1 A început Săptămâna Europeană a Mobilității. Cum marchează orașele din România această campanie

#2 Poți încărca o mașină electrică în ploaie? 5 mituri demontate despre autovehiculele electrice

#3 Cum încurajează statele europene dezvoltarea infrastructurii de încărcare a mașinilor electrice

#4 Săptămâna Europeană a Mobilității. Comisia Europeană lansează Premiul pentru siguranța drumurilor urbane

#5 Săptămâna Europeană a Mobilității. Topul celor mai prietenoase 10 orașe europene pentru bicicliști