Parlamentul European va adopta miercuri noi reguli (Euro 7) pentru reducerea emisiilor din transportul rutier pentru autoturisme, camionete, autobuze, camioane și remorci. De asemenea, pe agenda sesiunii plenare din perioada 11-14 martie se mai află reducerea emisiilor industriale, diminuarea deșeurilor de produse textile și a risipei de alimente.
Iată, mai jos, detalii despre principalele acte normative ce vor fi dezbătute și aprobate de eurodeputați:
- Eurodeputații vor vota un acord cu Consiliul pentru reducerea emisiilor industriale; comunicat de presă; fișă de procedură (emisiile industriale); fișă de procedură (portalul privind emisiile industriale) – vot marți
- Afirmațiile legate de mediu: protejarea consumatorilor împotriva informațiilor înșelătoare; comunicat de presă; fișă de procedură – dezbatere luni, vot marți
- Evaluarea riscurilor climatice la nivelul UE, luarea de măsuri urgente pentru îmbunătățirea securității și rezilienței în Europa – dezbatere marți
- Euro 7: PE va adopta limite de emisii pentru vehicule; comunicat de presă; fișă de procedură – dezbatere și vot miercuri
- „Aceasta este Europa” cu prim-ministrul finlandez Petteri Orpo – dezbatere miercuri
- PE își va adopta poziția privind reducerea deșeurilor de produse textile și a risipei de alimente; comunicat de presă; fișă de procedură – vot miercuri
- Politica de coeziune 2014-2020, implementare și rezultate în statele membre – dezbatere miercuri, vot joi
Vedeți și alte subiecte aflate pe ordinea de zi AICI.
Mai puține emisii de particule din anvelope și frâne, durabilitate crescută a bateriei
Transportul rutier constituie cea mai mare sursă de poluare a aerului în orașe. În acest context, la 10 noiembrie 2022, Comisia a propus standarde mai stricte privind emisiile de poluanți atmosferici pentru vehiculele cu motor cu combustie, indiferent de combustibilul utilizat. Limitele actuale de emisie se aplică mașinilor și furgonetelor (Euro 6) și autobuzelor, camioanelor și altor vehicule grele (Euro VI). Ca noutate, propunerea Euro 7 abordează emisiile non-eșapament (microplastice din anvelope și particule din frâne) și include cerințe privind durabilitatea bateriei. DETALII, AICI.
Pe 18 decembrie 2023, Parlamentul și Consiliul au ajuns la un acord provizoriu pentru a reduce emisiile pentru autoturisme, camionete, autobuze, camioane și remorci.
Regulamentul pentru omologarea de tip și supravegherea pieței autovehiculelor (Euro 7) urmărește să sprijine tranziția către o mobilitate curată și să mențină prețurile vehiculelor private și comerciale accesibile pentru cetățeni și întreprinderi. Detalii, AICI.
(Sursa foto: Pixabay.com)
CITEȘTE ȘI:
Directiva privind performanța energetică a clădirilor, la vot marți în plenul PE
Analiză InfoClima: O iarnă cu temperaturi record și un început îngrijorător pentru 2024