Skip to main content

2019 a fost unul dintre cei mai dificili ani pentru compania de servicii energetice Adrem, din cauza OUG 114/2018 care a afectat toți partenerii din piață. Aceștia au fost nevoiți să reducă bugetele proiectelor și să acopere taxele impuse de lege, a anunțat compania. În acest context, Adrem își menține cifra de afaceri de 40 milioane de euro, la nivelul anului trecut, în ciuda cadrului de reglementare impredictibil apărut în urma OUG 114/2018.

Corneliu Bodea, CEO Adrem & Presedinte CRE

Corneliu Bodea, CEO Adrem & Presedinte CRE

„Grupul nostru a investit peste 20 milioane de euro în ultimii 5 ani, investiții direcționate în dezvoltarea de capacități de producție de energie electrică din resurse regenerabile, utilaje și echipamente, soluții informatice și dezvoltarea personalului. În ultimul an, investițiile au avut de suferit la nivelul întregii piețe”, a spus Corneliu Bodea, CEO Adrem și președinte al Centrului Român al Energiei, într-un comunicat.

Pentru a face față situației provocate de cadrul legislativ, grupul de companii Adrem a trebuit să ajusteze costurile trimestrial, să-și regândească modelul de business și să identifice noi oportunități de dezvoltare.

În acest an am vorbit de multe ori despre reziliență și vin acum cu un nou exemplu:  OUG 114/2018 ne-a afectat pe toți, atât companii, cât și angajați. Faptul că am reușit să ne menținem cifra de afaceri la același nivel de anul trecut reprezintă dovada capacității noastre formate în timp, aceea de a rezista la situații de criză și de a ne reveni ulterior prin strategii adaptate și diversificate”, a adăugat Corneliu Bodea.

El a adăugat că, în 2019, compania a început diversificarea portofoliului B2C cu noi servicii și produse. „În anul 2020 vom continua aceste activități, vom căuta soluții care să ne ajute să ne revenim după această ordonanță și să confirmăm creșterea pe care o estimez în industria energetică românească”, a completat Corneliu Bodea.

  • Anul acesta, Adrem a contractat aproximativ 115 milioane de euro, cu aproape 10% mai mult față de anul anterior. Printre cele mai importante proiecte ale companiei sunt contractele pe perioade de patru și opt ani pentru furnizarea de servicii precum mentenanță și administrare grupuri de măsură cu unii dintre principalii distribuitori de energie și gaz – CEZ, E.ON, Enel și Electrica. Totodată, anul acesta, compania s-a concentrat pe proiecte de smart metering, smart grid și digital transformation.

În anul 2020, Adrem va relua obiectivele strategice din 2019 și se va implica în continuare în proiecte majore, în special de antreprenoriat general și eficiență energetică, în infrastructura de transport de gaz și distribuție de energie. De asemenea, va continua direcția strategică de diversificare a portofoliului de clienți din zona de B2C și implicit de dezvoltare a serviciilor și produselor pentru consumatorii finali de energie, industriali, municipali sau casnici.

Despre Adrem

Adrem reprezintă trei companii românești cu specific energetic: Adrem Engineering, Adrem Invest și Adrem Link. Împreună, companiile Adrem oferă produse, servicii și soluții care acoperă domeniul energetic precum: soluții complete pentru infrastructura energetică, de la lucrări complexe de antreprenoriat general și echipamente dezvoltate în cadrul companiei (Adrem Engineering); la servicii precum smart metering, administrare grupuri de măsură, mentenanța infrastructurii electrice și operarea rețelelor de distribuție de energie (Adrem Invest); și la activități de citiri contoare, soluții în eficiență energetică, vizibilitate și informare, optimizare operațională, automatizare și control și produse smart home (Adrem Link).

ARTICOLE SIMILARE:

Securitatea informatică în 2020. Zece tendințe la care să ne așteptăm

Contoarele inteligente, baza pentru tranziția spre sisteme energetice curate și eficiente

După Cluj-Napoca, un nou oraș din România pune în circulație autobuze electrice, în luna decembrie

Reguli noi de performanță energetică pentru clădiri, din 2020. Punctele de încărcare a mașinilor electrice devin obligatorii

Primul oraș din România care va avea autobuz autonom, fără șofer